tisdag 10 november 2009

Hej och välkommen till min Nordingrå-blogg!


Jag heter Maria Blomster och driver friluftsanläggningen "Lappudden" vid Vågsfjärden i Nordingrå, i hjärtat av Höga Kusten, tillsammans med min sambo Agne Säterberg. I grunden är jag etnolog och museipedagog, och jag har i många år arbetat med turism, pedagogik och drama i Örnsköldsvik.
Förutom att utveckla vår vackra anläggning Lappudden engagerar jag mig i spännande lokala utvecklingsprojekt för att kunna påverka en positiv utveckling av bygden, turismen och samhällsklimatet för alla oss invånare i Nordingrå. Jag är också ledamot i Nordingrå intresseförening. I den här bloggen kommer jag löpande att berätta om vad som händer inom våra lokala projekt, men också spegla Nordingrås natur och kultur i ord och bild.

1 kommentar: